Saturday, January 15, 2011

Cancer~



Cancer (medical term: malignant neoplasm) is a class of disease in which a group of cells display uncontrolled growththrough division beyond normal limits, invasion that intrudes upon and destroys adjacent tissues, and sometimes metastasis, in which cancer cells spread to other locations in the body via lymph or blood. These three malignant properties of cancers differentiate them from benign tumors, which are self-limited, and do not invade or metastasize.

Cancer symptoms can be divided into three groups:


Sources: en wiki


Hurm, mesti sume terkejutkan kenapa tetiba aku pnya entry ala2 serius mlm ni ek?





yes, uncle n auntie aku de yang mengidap CANCER..


Kakak ayah aku mengidap BREAST CANCER n adik ibu aku mengidap COLON CANCER

(T.T)


Hello, bila kena kat org lain, mungkin korang bleh gelak, cuba kena kat btg hidung sendiri, serius terduduk weh.
Perasaan aku skang mmg berbaur, Kalau ditanya perasaan aku skang ni, mmg x terluah dengan kata2.. sedih sgt2.. sbb family yg de sakit ni.. macam2 perkara menyesakkan kepala otak aku..

  • Adakah aku juga berkemungkinan bleh mengidap penyakit ni? (sbb both side de yg kena sakit ni)
  • Kenapa terjadi pada family aku?
  • Bolehkah mereka sembuh?


Ya Allah, kepadamu hamba menyerah segalanya...

p/s: Doa semua pihak amatlah di perlukan di kala ini..
(T.T)


No comments:

Post a Comment