Wednesday, November 3, 2010

Saya mahu~~

Saya mahu Kurus!!

hahaha.. statement x bleh blah...
ade hati mahu kurus, padahal tiap2 hari dok wat dessert, baking lagi...
x termsk minum ptg kat luar...
celah mn nk kurusnya...

tp td aku dpt tip nk meningkatkan metabolisma...
aku ingt nk try...
saje je suka2, kowt2 bleh jd...
:P

1. Ringankan tulang.
-Kena rajin mengemas ah pasni.. aduhai... =.="

2. Stay hydrated. Kajian menyatakan, apabila badan kita kekurangan air, sistem dalam badan juga akan slow down, termasuklah metabolism badan kita, kalau metabolisme rate dah lambat. lemak pun banyak terkumpul. so resultnya banyaklah lemak..
-kena rajin minum air msk pasni...
:D

3. Elakkan kan minum atau makan makanan yang banyaaaaak sugar.
-Adoyai, dah ah aku skang ngah mood men dessert + membaking.. huhuhu..

4.Minum air suam banyak-banyak. kadar metabolisme akan meningkat 30-40 minit selepas minum air.
-Okey, akan di usahakan..
:P

5.Spicy food speed up can speed up your metabolisme rate.
-Aku mn kuat pedas..
:(

6. Having balance diet.
-Mencuba esok hari..
:D

7. Take more protein.
-Mari makan tempe bnyk2...
hahaha....

8.Jangan skip breakfast.
-kalau dh bgn lmbt, camne nk amik breakfast?
=.="

9.Take meal consistently.
-Akan diusahakan juga..
:P

10. Dont stress!
-Okey en chinta hati..
jgn wat sy stress..
:P

*Abaikan si Dia yg disebelah*


*sy mau kurus blk*
(T.T)

No comments:

Post a Comment