Thursday, December 16, 2010

Hari hari~~

Life sebagai penganggur..
sp kata bosan?

Sebenarnya, sume ini bergantung pada kita camne kita mencorakkan cara hidup kita..

Seperti kata bidalan yang aku pernah belajar masa zaman sek dulu:

Masuk kandang kambing,
Kita mengembek,
Masuk reban angsa,
kita menguak,

Secara jujurnya, pada aku, masa menganggur ni ah kita bleh menambah ilmu yg kita x boleh dpt by buku teks, pegi klaz n so on...
Kita perlu positif merebut semua peluang yang ada..

Klu ikutkan aku, aku nk blajar memasak *bukan x pndai, cuma nk memantapkan skill je*:) , menjahit, mengambil lesen, menanam sayur and etc.. Kiranya aku ni cam bercita2 nk jd superwomen ah, x pun iron lady. Tp, wat masa skarang, aku cuma sempat belajar memasak ngn ibu n amik lesen je. Yg lain2 masih dlm perancangan.. :)

Aku x kisah klu nk kata aku gebang je..
Tp secara jujurnya, aku sedang menikmati fasa merehatkan otak setelah sekian lama bertungkus lumus memerah otak untuk segulung diploma n ijazah sambil melakukan perkara yg berfaedah... ;)

Yes, aku mengaku aku bgn agak lmbt, tp lmbt2 pun, x pnh jejak pukul 10 pagi... *tu pun tdo blk pas subuh tau* :P
Masa zaman blajar, sgt kurang masa nk wat gini, coz weekend pun aku de je aktiviti yg nk di buat..

Bleh di katakan, tugas2 suri rumah tangga aku dh pikul walaupun x sepenuhnya...
Aku bukan terlalu hebat memasak, tapi bolehlah klu setakat x nk kebuluran..
hahaha... Kelemahan aku adalah, aku x berminat nk mengemas... serius beb, mengemas rumah aku kurang mahir.. bukan x reti langsung, cuma x berapa nk kemas sbb x minat kan...

Tp, klu kat dpr, mmg aku minat.. aku kira chef ah kat umah ni. x penah pun lauk kat umh ni berbaki *sbb sdap sgt*... hahaha... Aku sgt suka mencuba wat desert. smpi adik2 aku selalu tnya, "kak nana x watpe ke? Wat ah kek ke, kuih ke,"

Mmg rutin aku skarang ni, bgn Tdo je, kemas umah ckit2, masak untuk lunch, sediakan minum ptg.. Mkn mlm mmg kat umah aku jarang masak. bleh di katakan hari2 beli or mkn kat luar. Termasuklah untuk breakfast. Sbb tu aku masak untuk mkn tghri je. =)

hari2 tu je ah rutin hidup aku, tp aku x rasa menyesal pun. Aku anggap, ni training aku untuk kearah yg lebih baik. Untuk menjadi seorang wanita yang berkerjaya, tapi masih ade masa untuk menyediakan yg terbaik untuk keluarga.

Amin...

So, Sp kata menganggur ni bosan n x de hasil?

Mungkin ye pada mereka yg hanya tahu buang masa je...

Hahaha...


No comments:

Post a Comment