Saturday, October 30, 2010

kamu itu aku...

Malam yg bosan, lagi hujan...
tetibe rasa mahu mengimbau kembali nostalgia zaman dip kat machang...
hehehe...

yang aku ingat, aku daftar 3. julai 2005 kat machang...
tu pun menangis nk dtg machang...
sedih weh masa mula2 dpt tau aku dapat kat kelantan...
bleh dikatakan hari2 menangis...
huhuhu...

lama gak aku nk rasa selesa dok kat klntn ni...
dekat setahun gak amik masa...
lama2 ok, n timbul rasa syg plak kat klntn ni...
hahaha....

*First roomate*

Sebenarnya masa mula2 dftr kat kolej, aku blur2 nk baca nama no bilik sbb cam pelik je...
*bilik hotel pn x pelik camni* pastu dtg sorang pembantu mms dgn confidentnya tunjukkan aku bilik... so, kat bilik ni aku berkenalan ngn hajar, pastu tasya n mona.. Malangnya... hari last aku MMS, aku baru sedar yg selama ni aku sudah SALAH bilik.. Bayangkan, dh dekat seminggu aku MMS, baru aku sedar. hahaha... x pasal kena gelak ngn diorang... tp bukan salah aku, salah kakak pembantu mms tu ah.. sp suh dia salah tunjuk bilik..
MMS so so lah... x ah dasyat sgt, cuma tension kena bgn awal n Tdow lmbt... alamat x awet muda ah aku... hahaha...

tp de 1 kenangan yg manis masa MMS yg aku nk kenang.
Nk tau pe?
Aku kena DENDA... aah, aku kena denda KETUK KETAMPI...
Pttnya kul 5.30a.m kena berkumpul, tp dak bilik aku kul 5.00a.m BARU BANGUN...
maunya x kena denda sbb lambat bersiap.. Hahaha..

Masa pindah kolej dari THO ke TR, jujur weh aku cakap, aku menangis dok kolej TR tu...
Bapak buruk... sekali pandang cam rumah hantu...
menangis2 aku kol ayah, x pasal2 ayah ingat aku kena buli...
Hahaha...




Anis ngn Mai roomate aku since part 1-5..
Masa part 6, aku pindah kolej THO blk sbb TR bdk llki nk duduk..
so, aku ngn diorang berpecah... tp still jiran bilik depan...
hahhaa...

Actually isma tu jr aku. Dia amik AD, dia stay ngn aku masa part 3 smpi part 4 je...
dak ni ok, kepala gila2 cam aku... yg x bleh blah kitorang layan movie korea back to back...
smpi terlelap.. pastu bgn pagi just cuci muka n gosok gigi je... pastu smbg tgk blk...
sampai habis 16 episod cite my girl...
hahaha....

masa part 5, aku, mai ngn anis pindah bilik...
kitorang stay kat level 6 plak... masa ni, nik dh join dok bilik aku...
seronok dok level ni... dak level sume kepala gile..
hahaha...


Ika,wani, leen ngn gee ni jiran bilik aku...
kitorang pindah level, diorang pun join skali...
walaupun diorang ni nmpk skema, tp diorng tetap otak gile2...
hehehe...
diorang ah antara yg rapat ngn aku masa kat machang...



Korang jgn x tau..
masa kat machang, aku sgt aktif bersilat...
aku pgg jawatan setiausaha dalam Persatuan Silat Seni Gayong Malaysia..
Aku pgg jwtn tu since aku part 2 smpi aku part 6..
amacam? lama x aku di tampuk pemerintahan? :)
Jangan x tau, aku pernah wakil Negeri KELANTAN untuk sukan wanita kebangsaan...
aku Just dapat Pingat Gangsa... *ok ah tu dari xde, tul x?* =)
Aku nyaris gak nk pegi men kat SUKMA terengganu..
Tp sbb masatu aku malas nk training sbb masatu aku dah hbs diploma n malas nk stay training kat kelantan, so aku decide x nk msk sukma...

Join silat gak menyeronokkan... sbb kitorang cam 1 big family...
banyak pahit manis dlm silat...

Aku paling rapat ngn hafiz a.k.a Pucuk... dia sgt baik weh, dh cam abg aku sndri sbb dia tua setahun dri aku.. yg penting dia handsome.. hahaha... Selain pucuk, aku rapat ngan haris.Kitorang sebaya. Dia pun sgt baik.. ;)
mat yie, alwa, zaidi n azhar ni pangkat adik je ngn aku.. tp aku ttp syg kat diorang...
klu x aku buli diorang, diorang menyakat aku... indah weh kenangan itu..
hahaha...

*gambar lama*

No comments:

Post a Comment