Monday, October 25, 2010

The reason why~

Ramai yg bertanya, knp aku suka guna nick name ndz_an?
La... knp? salah ke aku guna nama ni?

oooo, korang nk tau ek:-

Kenapa aku guna ndz_an?
Sejak bila aku guna ndz_an?
Kenapa mesti ndz_an?

Ok2, kali ni je aku bagitau sebabnya..
pasni jgn tnya lagi tau... klu x... *aku babap ek* :P

Buat yang x tau, Nama penuh aku Nur Raihana Nadiah Bt Azam.

Aku di panggil kak nana oleh adik2 aku. Kawan2 panggil aku Nana or Rai.
nama Nana tu mmg sejak azali lg... kadang2 de mak cik aku panggil aku deq na. :D

Rai plak dapat since aku blaja kat UiTM Machang. maybe sbb ramai sgt nama Nana, so aku di beri gelaran Rai, singkatan dari Raihana. x pun mungkin sebab kwn bek merangkap klazmate n roomate aku nmnya Mai. Kamikan dak business yg terkenal ngn duit, baca = RM... so aku terpalit sama. so, jdlah Rai n Mai pasangan yg ideal... hahaha...

ndz_an aku dh guna sejak aku form 1 lagi... kira2 dh 10 tahun aku guna nick ni...

actually ND adalah singkatan dari Nadiah... Z tu hanyalah pelengkap ayat untuk kelihatan lebih catchy. AN pulang adalah gabungan dari nm orang yg tersayang. A= Azam a.k.a Ayah saya. N = Nor Fadiah a.k.a ibu saya... Gabungan nama kami, maka terhasilah NDZ_AN...


so, lepas2 ni, janganlah ade yg pertikaikan tentang nm ni... ini adalah gabungan insan istimewa yang amat bererti dalam hidup saya...


p/s: En Chinta hati, lepas ni, kita gabungkan nama kita berdua plak ek..
:D



No comments:

Post a Comment